Ķīnas komunistiskās partijas augošā ietekme un strauji pieaugošais koronavīrusa saslimšanas gadījumu skaits Ņujorkā un ASV (2. daļa)

"Pat 30 gadus pēc Berlīnes mūra sabrukuma amerikāņi nav sapratuši komunisma briesmas," rakstīja "Komunisma upuru piemiņas fonda" izpilddirektore Mariona Smita laikrakstā USA Today 2019. gada 8. novembrī. "Ir iemesls, kāpēc pēc lielas traģēdijas [ebreju genocīda] mūs aicināja nekad to neaizmirst. Cilvēcei ir tendence atkal un atkal atkārtot vienas un tās pašas kļūdas."

Toreiz ne pārāk daudzi cilvēki pievērsa uzmanību šim Smitas brīdinājumam. Dažas nedēļas vēlāk Vuhaņas pilsētā, kas atrodas Ķīnas centrālajā daļā, sāka izplatīties negantais koronavīruss. Lai gan ārsti vīrusu atklāja un par to ziņoja, Ķīnas komunistiskā partija (ĶKP) sākotnēji to slēpa, un šī rīcība galu galā ļāva vīrusam izplatīties visā pasaulē.

Uz 2020. gada 6. aprīli Amerikas Savienotās Valstis bija paziņojušas par vairāk nekā 360 000 inficēšanās gadījumiem, kas ir vairāk nekā jebkurā citā pasaules valstī (lai gan tiek uzskatīts, ka Ķīnā saslimušo skaits ir norādīts ievērojami mazāks, kāds tas ir patiesībā). Ņujorkā, kura tiek uzskatīta par brīvās pasaules demokrātisko vērtību citadeli, ticis apstiprināts vislielākais saslimšanas gadījumu skaits visā ASV.

Šajā pārskatā mēs aplūkosim ASV un Ķīnas gadu gaitā izveidojušās attiecības, kas, iespējams, ir veicinājušas Ķīnas izaugsmi un tās iefiltrēšanos ASV. ĶKP aizvien pieaugošā ietekme ir veicinājusi arī to, ka pasaulē tiek eksportēta tās nevērīgā attieksme pret cilvēka dzīvību. Koronavīrusa uzliesmojuma slēpšana padarīja epidēmiju par globālu pandēmiju.

Ne tikai ķīnieši, bet arī daudzi cilvēki pārējā pasaulē, tostarp ASV, ir kļuvuši par ĶKP piekoptās informācijas slēpšanas upuriem šajā bezprecendenta krīzē. Sērojot par pandēmijas laikā zaudētajām dzīvībām un aizlūdzot par visu pārējo cilvēku drošību un veselību, mēs ceram, ka šis pārskats izgaismos ĶKP radīto kaitējumu un mudinās cilvēkus saraut saites ar to.

Pārskats sastāv no sešām sadaļām:

1. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas globālo pozīciju nostiprināšana, pateicoties ASV atbalstam;

2. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas ietekmes paplašināšanās Manhetenā;

3. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas nepārtrauktā propaganda Taimskvērā;

4. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas milzīgā ietekme ANO un nevalstiskajās organizācijās;

5. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas ideoloģiskās apstrādes kampaņa ASV studentu pilsētiņās;

6. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas iefiltrēšanās ASV kopienās.

Turpinājums no 1. daļas.

3. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas nepārtrauktā propaganda Taimskvērā

2011. gada 19. maijā ĶKP rupors – ziņu aģentūra Sjiņhua – pārcēla savu Ziemeļamerikas galveno mītni uz Ņujorku, parakstot līgumu par telpu nomu debesskrāpī 1540 Broadway uz 20 gadiem. Vēl viens ĶKP rupors, interneta vietne Žeņmiņ Žibao (People's Daily Online), 2011. gada 13. jūlijā sāka nomāt telpas Empire State Building debeskrāpī.

Kopš 2011. gada 1. augusta uz 18x12 kvadrātmetru lielā video monitora Taimskvērā cauru diennakti tiek pārraidītas Sjiņhua ziņas. "Monitors izvietots virs mirgojošajām Prudential, Coca-Cola un Samsung kompāniju reklāmām, kas padara to par vienu no redzamākajiem reklāmas stendiem pasaulē," ziņoja National Public Radio.

ĶKP mēģinājumi paplašināt savu ietekmi ārpus Ķīnas nepalika nepamanīti. Džordža Vašingtona Universitātes Ķīnas politikas izpētes programmas direktors Deivids Šambou lēš, ka Ķīna tērē no 10 līdz 12 miljardiem ASV dolāru gadā "maigās varas" metožu īstenošanai plašā spektrā, sākot no tradicionālajām lobēšanas un sabiedrisko attiecību kampaņām līdz slepenākām ietekmes veidošanas formām, ziņoja Financial Times 2017. gada decembra rakstā ar nosaukumu "Rietumi ar piesardzību izturas pret Ķīnas ietekmes spēli: valdības uztrauc Pekinas centieni veidot viedokli par tās autoritāro sistēmu."

China Daily redakcija ir maksājusi lielākajiem ASV laikrakstiem, tostarp Wall Street Journal, The New York Times, The Washington Post un USA Today, par savu ieliktņu izvietošanu. Visi ieliktņi, kuru saturs ņemts no China Daily, saucas China Watch.

Izmantojot šo stratēģiju, ĶKP ir mērķtiecīgi izraudzījusies lasītājus, jo īpaši pasaules līderus, politiķus, lēmumu pieņēmējus, sociālo tīklu viedokļu līderus un un tos, kam ir biznesa intereses apmēram 30 ziņu aģentūrās visā pasaulē. "Ar pasūtījumu rakstu un mērķtiecīgās reklāmas palīdzību Pekina īsteno "Trojas zirga" politiku, lai izplatītu savu propagandu ārvalstu plašsaziņas līdzekļos," komentēja nevalstiskā organizācija "Reportieri bez robežām" (Reporters Without Borders, RSF).

Savā 2019. gada 22. oktobra ziņojumā ar nosaukumu "Ķīnas centieni iedibināt jaunu kārtību pasaules plašsaziņas līdzekļos" RSF pēta Pekinas stratēģiju informācijas kontroles īstenošanai ārpus tās robežām. "Mazāk pazīstams nekā iniciatīva "Viena josta, viens ceļš", bet tikpat ambiciozs, šis projekts rada draudus preses brīvībai visā pasaulē," teiktsziņojumā.

RSF norāda, ka Pekinas stratēģijas variējas no Ķīnas Starptautiskās televīzijas apraides modernizēšanas, plaša apjoma reklāmas iepirkšanas starptautiskajos plašsaziņas līdzekļos un iefiltrēšanās ārvalstu plašsaziņas līdzekļos, līdz pat šantāžas izmantošanai, iebiedēšanai un vajāšanai plašā mērogā.

"Pekinas režīms uzskata, ka žurnālisti nav paredzēti tam, lai būtu par pretspēku varai, bet drīzāk gan tam, lai kalpotu valstu propagandai," saka RSF ģenerālsekretārs Kristofs Deluārs. "Ja demokrātiskās valstis tam nepretosies, Pekina uzspiedīs savu viedokli un savu propagandu, un tas apdraud žurnālistiku un demokrātiju."

Pēdējo desmit gadu laikā Ķīna ir ieguldījusi milzīgas naudas summas, lai attīstītu tādus plašsaziņas līdzekļus, kas spēj aptvert starptautisku auditoriju. Šādu mediju sarakstā ietilpst Ķīnas Globālais televīzijas tīkls, kas pārraida televīzijas programmas 140 valstīs, un Ķīnas starptautiskais radio, kas translē radio programmas 65 valodās.

RSF ziņojumā atzīmēts: "Režīmam ir izdevies pārliecināt desmitiem tūkstošu žurnālistu jaunattīstības valstīs doties pilnībā apmaksātos braucienos uz Pekinu, lai piedalītos "kritiskās domāšanas treniņos" apmaiņā pret labvēlīgu atspoguļojumu presē."

Tajā pašā laikā "Pekina arī eksportē savus cenzūras un novērošanas rīkus, tostarp meklētājprogrammu Baidu un tūlītējās ziņojumapmaiņas platformu WeChat", teikts RSF rakstā, kurā arī atzīmēts, ka "Pekina aicina iebiedēt un vardarbīgi apklusināt disidentus pat demokrātiskās valstīs", lai pielāgotu visu savai oficiālajai faktu interpertācijai.

2020. gada 18. februārī ASV Valsts departaments atzina piecus Ķīnas plašsaziņas līdzekļus par "ārvalstu misijām", jo tie darbojas kā valsts sponsorēta propaganda komunistiskās Ķīnas labā. Šie plašsaziņas līdzekļi ir: valsts ziņu aģentūra Sjiņhua, Ķīnas Globālais televīzijas tīkls (CGTN), Ķīnas starptautiskais radio (CRI), uzņēmums China Daily Distribution Corporation un Hai Tian Development USA (laikraksta People' s Daily izplatītājs).

4. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas milzīgā ietekme ANO un nevalstiskajās organizācijās

Koronavīrusa pandēmijas laikā Ķīnai ir bijusi milzīga ietekme uz Pasaules Veselības organizāciju (PVO).

"PVO nekritiski atkārtoja Ķīnas varas iestāžu sniegto informāciju, ignorējot Taivānas ārstu brīdinājumus (kuri nepārstāvēja PVO, kas ir ANO specializētā aģentūra), un negribīgi pasludināja "starptautiska mēroga ārkārtas situāciju sabiedrības veselības jomā" , neatzīstot tās nepieciešamību pat pēc sanāksmes 22. janvārī," vēstīts laikraksta Foreign Policy 2020. gada 2. aprīlī publicētajā rakstā "Kā PVO kļuva par Ķīnas koronavīrusa līdzdalībnieku."

Sabiedrībai jau bija zināms, ka kopš epidēmijas uzliesmojuma Vuhaņā pagājušā gada beigās, ĶKP visu laiku ir melojusi. Tā vietā, lai rīkotos taisnīgi un objektīvi, PVO ģenerāldirektors Tedross Adhanoms Gebreiesuss turpināja slavēt Pekinu par tās "caurspīdīgumu."

Šobrīd arvien vairāk balsu no ASV un citām valstīm aicina Gebreiesusu atkāpties no amata PVO.

Tāpat kā PVO, arī ANO ir pieļāvusi atkāpes savos noteikumos ĶKP izdarītā spiediena dēļ.

TV kanāla FOX News mājaslapā 2019. gada 14. decembrī tika publicēts raksts, kurā teikts, ka ANO darbiniece Emma Railija 2019. gada 21. oktobrī nosūtīja vēstuli ASV diplomātiem un Kongresa locekļiem, norādot, ka: "Augstā cilvēktiesību komisāra birojs acīmredzot turpina sniegt Ķīnai jaunāko informāciju par to, vai konkrētie cilvēktiesību aizstāvji plāno apmeklēt sanāksmes Ženēvā." To skaitā ir tibetiešu un uiguru disidenti, kas ir ASV pilsoņi vai pastāvīgie iedzīvotāji.

Railija arī ir norādījusi, ka šāda prakse sākās vēl 2013. gadā un pirmo reizi par to tika ziņots 2017. gadā. "Tā vietā, lai rīkotos un pārtrauktu šādas informācijas nodošanu, ANO koncentrēja savu enerģiju uz to, lai atriebtos man par to, ka uzdrīkstējos ziņot. Es tiku izstumta, publiski apmelota, atstādināta no amata, un mana karjera ir sagrauta", sacīja Railija.

ĶKP spiediena rezultātā ANO noraidījaTaivānas lūgumu atļaut tai pievienoties PVO, Starptautiskajai civilās aviācijas organizācijai un Interpolam.

5. sadaļa: Ķīnas komunistiskās partijas ideoloģiskās apstrādes kampaņa ASV studentu pilsētiņās

Kultūras apmaiņas un sadarbības vārdā ĶKP ir izveidojusi Konfūcija institūtus, ziedojusi līdzekļus un likusi ķīniešu studentiem zagt informāciju un apspiest vārda brīvību ASV studentu pilsētiņās.

Saskaņā ar ASV Izglītības departamenta sniegtajiem datiem, vismaz deviņas vadošās koledžas ASV pēdējo sešu gadu laikā ir saņēmušas finansējumu no Ķīnas tehnoloģiju giganta Huawei, tostarp Masačūsetsas Tehnoloģiju institūts, Prinstonas universitāte, Kalifornijas Universitāte (Bērkli) un Kornela Universitāte.

Kopumā finansējums sasniedza 10,5 miljonus ASV dolāru, un neietvēra dāvanas, kas bija mazākas par 250 000 ASV dolāriem, ziņoja radiostacija "Amerikas Balss" 2019. gada oktobrī.

"Kopš 2004. gada Ķīnas Izglītības ministrija ar aģentūtas Haņbaņ starpniecību ir finansējusi un lielā mērā vadījusi Konfūcija institūtus, kuros māca ķīniešu valodu, vēsturi un kultūru koledžās visā pasaulē, tostarp Amerikas Savienotajās Valstīs. Haņbaņ parasti nodrošina pasniedzējus, mācību grāmatas un – kas ir vissvarīgāk – darbības izdevumu segšanai nepieciešamo naudu, kas ir vilinošs piedāvājums universitāšu administrācijām, kurām trūkst līdzekļu," 2020. gada 2. februārī ziņoja laikraksts New York Daily News.

Šajā New York Daily News rakstā citēts arī Ņujorkas štata Universitātes Stonibrukā profesora Toda Pitinskija teiktais: "Patiesībā, tas nav pareizi, ka mēs nododam amerikāņu izglītošanas funkciju ārvalstu propagandas īstenotājiem. Bijušais Ķīnas komunistiskās partijas propagandas mašīnas vadītājs Li Čančuņs ir nosaucis Konfūcija institūtus par "svarīgu Ķīnas ārvalstu propagandas sistēmas sastāvdaļu". Viņi māca Ķīnas vēsturi tā, kā Ķīnas valdība vēlas, lai jūs to redzētu."

Raksta autors norāda, ka universitātēm ar Konfūcija institūtiem ir jāizrāda cieņa Ķīnas likumiem. "Kad Haņbaņ amatpersonas apmeklēja Olbani universitāti, no mācībspēku durvīm tika noņemti plakāti, kuros pieminēta Taivāna," rakstīja Pitinskijs.

Pitinskijs saka, ka kultūras apmaiņā nav nekā slikta, taču Konfūcija institūtu misija ir eksportēt Pekinas politiskos uzskatus. Uztraucoties par akadēmiskās brīvības zaudēšanu un saskārušās ar Ķīnas cenzūru, dažas universitātes, tostarp Čikāgas universitāte, Ilinoisas universitāte Ērbana-Šampeinā, Pensilvānijas štata Universitāte, Makmāstera Universitāte un Maijami-Deid koledža, ir slēgušas savus Konfūcija institūtus.

6. sadaļa: Ķīnas Komunistiskās partijas iefiltrēšanās ASV kopienās

Somijas valsts raidorganizācija Yleisradio (Yle) 2020. gada 15. martā translēja izmeklēšanas ziņojumu par komunistiskās Ķīnas iefiltrēšanos Somijā. "Yle Somijā atrada organizācijas, kurās var izsekot Ķīnas komunistiskās partijas kontroles mehānismus. Viņu darbība ir saistīta ar Somijas partiju politiku," teikts ziņojumā. "Tas nozīmē, ka Ķīna izmanto vienas un tās pašas metodes, lai ietekmētu dažādas pasaules valstis."

Viena no šādām organizācijām ir "Somijas asociācija Ķīnas miermīlīgas atkalapvienošanās veicināšanai", kurai ir aptuveni 200 filiāles visā pasaulē. Tās visas stingri atbalsta Ķīnas režīmu. "Eksperti saka, ka šo organizāciju mērķis ir virzīt Ķīnas intereses un apklusināt kritiku par topošo lielvaru," rakstīja ziņojuma autori. "Patiesībā šīs ar Ķīnas komunistisko partiju saistītās asociācijas, bieži vien izliekas par parastām nevalstiskām organizācijām."

ĶKP ir iefiltrējusies arī tūkstošiem kilometru tālajā ASV. Tā piemēram, ķīniešu kvartālu kopienas Manhetenā un Flašingā (Ņujorkā) ĶKP kontrolē jau gadu desmitiem.

Savukārt "Ziemeļaustrumu ķīniešu kopienas federācija" (neoficiāls tulkojums tās nosaukumam ķīniešu valodā) ir viena no trim "Ķīnas miermīlīgas atkalapvienošanās veicināšanas padomes" organizācijām, kas izveidotas Ņujorkā. 2001. gada 11. februārī tās priekšgājēja organizācija rīkoja sanāksmi, kurā tika nomelnota Faluņgun garīgā meditācijas prakse, kuru Ķīnas režīms vajā kopš 1999. gada.

"Ziemeļaustrumu ķīniešu kopienas federācijas" toreizējais ģenerālās komitejas priekšsēdētājs Lian Guaņdzjuņs kopā ar bijušajiem Ķīnas vēstniekiem ASV piedalījās sanāksmē un teica runu. Šā gada jūnijā Lians Ārvalstu ķīniešu asociāciju vadītāju sanāksmē Pekinā ziņoja Pekinas varas iestādēm: "Mēs esam pirmā ārvalstu asociācija, kas iestājas pret Faluņgun. Tas pilnībā demonstrē ārzemēs dzīvojošo ķīniešu patriotismu."

2008. gada 7. augustā ASV Tieslietu departamentā tika iesniegta sūdzība pret Ķīnas ģenerālkonsulu Ņujorkā Pen Kejuju, kurā tika apgalvots, ka viņš ir saistīts ar vardarbīgajiem uzbrukumiem Flašingā. Kad 2008. gada 23. maijā "Pasaules organizācija Faluņgun vajāšanas izmeklēšanai" veica izmeklēšanu, Pens atzina, ka ir "slepeni atbalstījis" tos, kuri bija iesaistīti uzbrukumā Faluņgun praktizētājiem.

Šādas, pret Faluņgun vērstas, aktivitātes ir notikušas arī šogad. Ķīniešu Jaunā gada svinību parādē 2020. gada 25. janvārī desmitiem Pekinas režīma atbalstītāju stāvēja skatītāju rindās visā parādes maršruta garumā, turot lielus Ķīnas karogus. Grupu vadīja "Vietējās komunistiskās frontes grupas" (saukta arī par Ķīnas anti-kultu pasaules aliansi) līderis Li Huahuns.

Pagājušajā gadā vairāki karognesēji The Epoch Times un NTD TV reportieriem pastāstīja, ka par karogu turēšanu Li viņiem maksā no 30 līdz 200 ASV dolāru. 2019. gada martā kāds informācijas avots pastāstīja laikraksta The Epoch Times redakcijai, ka Li saņem naudu no Tiaņdzjiņas pilsētas Politiski-juridisko lietu komitejas. Citi avoti arī ir norādījuši, ka Li saņēma finansējumu no Ķīnas varas iestādēm.

* * *
Komunisma dibinātājs Kārlis Markss "Komunistiskās partijas manifestā" rakstīja: "Rēgs klīst pa Eiropu – komunisma rēgs". Ir pagājuši vairāk nekā 100 gadi, un tagad komunisma rēgs klīst pa Ķīnu un pārējo pasauli.

"Ja mēs pievienotu šim sarakstam nāves, ko izraisījuši Padomju Savienības izveidotie un atbalstītie komunistiskie režīmi – tostarp Austrumeiropā, Ķīnā, Kubā, Ziemeļkorejā, Vjetnamā un Kambodžā – kopējais upuru skaits būtu tuvu 100 miljoniem. Tas padara komunismu par lielāko katastrofu cilvēces vēsturē," 2017. gadā laikrakstā Wall Street Journal rakstīja amerikāņu žurnālists un rakstnieks Deivids Saters.

Koronavīrusa pandēmija ir kļuvusi par pēdējo komunisma izraisīto katastrofu. Dažu pēdējo mēnešu laikā pasaule ir pieredzējusi, kā ĶKP cenzē informāciju, slēpj datus par infekcijas un nāves gadījumiem, noveļ vainu uz citām valstīm un izplata propagandu, attēlojot sevi kā glābēju Ķīnā un ārpus tās.

ASV valsts sekretārs Maiks Pompeo reiz teica: "Šī ķīniešu dezinformācija, tas, ka sākumā viņi to slēpa, visvairāk kaitēja cilvēkiem Vuhaņā un Hubejā."

Tā kā epidēmija izplatījās visā Ķīnā un kļuva par globālu pandēmiju, aptuveni 75 000 cilvēku ir zaudējuši dzīvību, aptuveni katrs piektais cilvēks visā pasaulē atrodas izolācijā, un daudzi uzņēmumi ir slēgti. Visa pasaule ir kļuvusi par ĶKP piekoptās informācijas slēpšanas un nepareizās rīcības koronavīrusa uzliesmojuma laikā upuri.

Mēs ceram, ka ASV un pārējā pasaule atbrīvosies no ĶKP tvēriena, lai nodrošinātu sev gaišāku un labāku nākotni.


Avots: http://en.minghui.org/html/articles/2020/4/9/183964.html

Jūs tiekat laipni aicināti izdrukāt un izmantot visus Clearharmony mājas lapā publicētos rakstus un to saturu, tomēr lūdzam atsaukties uz pirmavotu.