ASV veic pasākumus pret komunistiskās Ķīnas propagandas ruporiem

ASV nesen sākusi pieņemt mērus pret Ķīnas komunistiskās partijas (ĶKP) propagandas aparātu, kas darbojas Amerikā. Pieci komunistiskie plašsaziņas līdzekļi tika atzīti par "ārvalstu misiju" un ASV sāka slēgt Konfūcija institūtus – vēl vienu Ķīnas valdības finansētu aģentūru, kas eksportē komunistisko ideoloģiju uz Rietumu pasauli.

Pieci komunistiskie plašsaziņas līdzekļi, kas atzīti par "ārvalstu misiju"

ASV Valsts departaments 2020. gada 18. februārī atzina piecas ĶKP oficiālās mediju organizācijas par "ārvalstu misijām", tostarp valsts ziņu aģentūru Sjiņhua (Xinhua News Agency), Ķīnas Globālo televīzijas tīklu (China Global Television Network, CGTN), Ķīnas Starptautisko radio (China Radio International, CRI), China Daily Distribution Corp. un Hai Tian Development USA, kas ASV izplata laikrakstu Žeņmiņ Žibao.

Lēmums stājās spēkā nekavējoties, un saskaņā ar to, Valsts departaments pieprasīja, lai šīs piecas organizācijas iesniedz savu ASV nodarbināto žurnālistu sarakstu, darbinieku personas datus un ziņas par kadru mainību; tāpat šīm organizācijām ir jāziņo par tām piederošiem īpašumiem ASV un noslēgtajiem nomas līgumiem. Turpmāk, ja šīs aģentūras plānos nomāt vai iegādāties nekustamo īpašumu Amerikas Savienotajās Valstīs, tām būs jāsaņem speciāla atļauja.

Kāds Valsts departamenta ierēdnis sacīja: "Nav šaubu, ka šīs visas piecas organizācijas ir daļa no Ķīnas Tautas Republikas (ĶTR) partijas ziņu un propagandas aparāta. Es gribu sacīt, ka viņi saņem rīkojumus tieši no augšas, un mēs to vienkārši konstatējam, iekļaujot viņus mūsu ārvalstu misiju sarakstā."

Žeņmiņ Žibao, ziņu aģentūra Sjiņhua un China Media Group, kas pārvalda arī CGTN un CRI, ir trīs galvenās Ķīnas komunistiskās partijas propagandas organizācijas. Arī Žeņmiņ Žibao, kuras galvenais produkts ir tās angļu valodā izdotais laikraksts, ilgu laiku ir bijis nozīmīgs ĶKP propagandas rupors citās valstīs.

Žeņmiņ Žibao atrodas ĶKP Centrālās komitejas pakļautībā. Ziņu aģentūra Sjiņhua ir ministrijas līmeņa struktūrvienība, kuru kontrolē Ķīnas Valsts padome. China Daily, kuras galvenā mītne Amerikā atrodas Ņujorkā, pieder ĶKP Centrālās komitejas Propagandas nodaļai un to pārvalda Valsts padomes Informācijas birojs. CGTN agrāk bija pazīstams kā Ķīnas centrālās televīzijas (CCTV) svešvalodu kanāls, un tās Ziemeļamerikas filiāle atrodas Vašingtonā. CRI pieder radiostudija Losandželosā.

ASV Valsts sekretārs Maiks Pompeo savā paziņojumā sacīja: "Ķīnā visi plašsaziņas līdzekļi darbojas Ķīnas komunistiskās partijas (ĶKP) labā, kā to skaidri norādījis ĶKP ģenerālsekretārs Sji Dzjiņpins. Tā kā šīs organizācijas darbojas ĶKP labā, ir tikai pareizi uzskatīt tās par ārvalstu misijām, kas nozīmē, ka uz tām attiecināmi ASV Valsts departamenta noteikumi."

Šī nav pirmā reize, kad ASV pieņem mērus pret ĶKP plašsaziņas līdzekļiem. 2018. gada septembrī ASV Tieslietu ministrija pieprasīja, lai Sjiņhua un CGTN reģistrētos ārvalstu aģenta statusā.

2019. gadā CGTN pieteikums par savu reportieru akreditācijas atjaunošanu Kongresā tika noraidīts. Radio un televīzijas korespondentu asociācija (RTCA) paziņoja, ka saskaņā ar noteikumiem, ārvalstu aģentu organizācijām nevar tikt piešķirta mediju akreditācija darbam Kongresā.

Konfūcija institūtu slēgšana

Ar Haņbaņ ( ĶTR izglītības ministrijas pakļautībā esošais Ķīniešu valodas popularizēšanas vadības grupas birojs) starpniecību Pekina aizsāka Konfūcija institūta programmu. Tā galvenā mītne atrodas Pekinā.

"(Konfūcija institūtu programma) ir devusi nozīmīgu ieguldījumu mūsu maigās varas nostiprināšanā," sacīja bijušais ĶKP CK Politbiroja pastāvīgās komitejas loceklis Li Čančuņs, kurš bija atbildīgs par propagandu.

Saskaņā ar Pekinas oficiālo informāciju, ĶKP ir piešķīrusi vairākus miljardus dolāru, lai 158 valstīs izveidotu 535 Konfūcija institūtus un 1134 Konfūcija klases, kuros 15 gadu laikā, no 2004. līdz 2019. gadam, kopumā iestājušies 1,87 miljoni studentu.

Vēl pirms dažiem gadiem ASV bija apmēram 110 Konfūcija institūtu, taču dažas universitātes ir veikušas pasākumus, lai tos slēgtu.

Mērilendas Universitāte 2020. gada 17. janvārī paziņoja, ka, ievērojot federālos noteikumus, šogad slēgs savu Konfūcija institūtu. Tas bija pirmais Konfūcija institūts ASV, kas tika izveidots 2004. gadā.

Arī Misūri Universitāte paziņoja par Konfūcija institūta slēgšanu 2020. gada augustā. Pēdējo divu gadu laikā ASV ir slēgti gandrīz 20 Konfūcija institūti.

Makmāstera Universitāte Kanādā norādīja, ka kritēriji, pēc kuriem Konfūcija institūtos pieņem darbā pasniedzējus, ir diskriminējoši attiecībā uz reliģijas un vārda brīvību, un tāpēc 2013. gadā to slēdza.

Čikāgas Universitāte savu Konfūcija institūtu slēdza 2014. gadā pēc tam, kad vairāk nekā 100 pasniedzēji parakstīja petīciju ar prasību to slēgt.

2017. gadā tika uzņemta režisores Dorisas Liu dokumentālā filma "Konfūcija vārdā", kurā atklāts, kā ĶKP, maskējoties ar ķīniešu valodas un kultūras popularizēšanu, izplata savu politisko propagandu.

Avots: http://en.minghui.org/html/articles/2020/3/8/183563.html

Jūs tiekat laipni aicināti izdrukāt un izmantot visus Clearharmony mājas lapā publicētos rakstus un to saturu, tomēr lūdzam atsaukties uz pirmavotu.